U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية رهف الجزء الثاني الفصل الاول 1 بقلم ندى رأفت

 رواية رهف الجزء الثاني الفصل الاول 1 بقلم ندى رأفت

 رواية رهف الجزء الثاني البارت الاول

 رواية رهف الجزء الثاني الجزء الاول

رواية رهف الجزء الثاني الفصل الاول 1 بقلم ندى رأفت

 رواية رهف الجزء الثاني الحلقة الاولى

بعد الفرح ....
رجع رهف وياسين للفلا ..
في بيت  هنا .....
دخلت هنا ومامتها للبيت ..
ماما هنا بعصبيه :شوفتي أهي اتجوزت قبلك علشان انتي خايبه ..
هنا :يعني كنتي عايزاني اعمل ايه يا ماما انا عملت كل الي قولتيلي عليه وأول ما رجع رامي من السفر..كنت دايما لما رهف تروح لياسين كنت بروح معاها ..اعمل ايه تاني يعني ..
ماما هنا : طب اهدي انا هقولك تعملي ايه ..
بصي انتي دلوقتي بقت حجتك اكبر لمرواحك الفلا ..لأنك عايزه تشوفي رهف صحبتك ..وانا سمعت منك انا قاعد في الفلا دلوقتي وواخد اجازه من الشغل صح ..
هنا :اه 
ماما هنا :كويس جداا وانا بقولك اهو يا بنتي لو عملتي الي هقولك عليه هتكوني مخطوبه ليه خلال فتره قريبه ..
هنا:بجد يا ماما .
ماما هنا :اه اسمعي انتي كلامي بس ..
في فلا يوسف...
يوسف :انت رجعت يا بابا ..
والد يوسف :اه يا ابني ..
راحت انجي مشيت ..
والد يوسف :انجي ..
انجي بعصبيه :قولتيلي لازم تروحي الفرح احنا قرايب سمعت كلامك ورحت لكن اكتر من كدا مش هسمع....سبني بقا لوحدي وطلعت اوضتها وقفلت الباب بهبد ..
والد انجي :ماشي ..
والده انجي :سيبها دلوقتي 
والد انجي :احنا قرايب والي بيعملوه ولادك دا مينفعش بكره كل واحد فيهم يتجوز وينسى ..مش صح كلامي يا يوسف ..
يوسف بياخد نفس :اه صح يا بابا ..معلش يا جماعه انا طالع اوضتي تعبان من الشغل ..
والد يوسف :مش كنت تيجي معانا الفرح يا ابني ..
يوسف :ما أنا قولتلك يا بابا كان عندي شغل كتير..كان لازم اخلصه ..تصبحوا على خير ..راح طلع اوضته وقعد على الكرسي وافتكر ياسين ساعه ما قال: (انا كنت بحب رهف من صغري يا يوسف بس انا كنت خايف اتجوزها واموت ولكن الحمد الله انا دلوقتي خفيت ومفيش حاجه تمنع اني اتجوزها ..
يوسف بعصبيه :بس كان لازم تقول لي ..
ياسين :انا اسف جداا يا يوسف على تصرفي واني خبيت عنك واتمنى تسامحني ..)
يوسف :اسمحك ازاي يا ياسين ..دا ياريتك مكنتش خفيت بقا ...حط يوسف إيده على دماغه وقال: استغفر الله العظيم يارب..ايه الي انا بقوله دا ..وحتى لو كنت اتجوزتها ..كنت هعيش مع واحده مبتحبنيش..إن شاء الله هلاقى بنت الحلال الي احبها وتحبني بأذن الله ...
الكاتبه:Miyano shiho (ندى رأفت )
وبعد سنه ونص ....
في اوضه ياسين .....
رهف بتتكلم في التليفون ..
رهف :ياسين في حد يروح الشغل وخطوبه اخوه بكره ..
ياسين :يا حبيتي عندي اجتماع ضروري ..ومتقلقيش هرجع بدري واساعد معاكم ..
رهف:طب انا هجيلك ..
ياسين :تيجي ليه اقعدي ساعدي ماما ..
رهف :راجي هيسعدها ..وفجأه ابتدت رهف تعيط ..
ياسين :طب بتعيطي ليه ..هبعتلك الشوفير يجيبك ..
رهف بخنقه :ماشي ..
وبعد فتره نزلت رهف من على السلم وخارجه ..
والده ياسين :راحه على فين يا حبيتي..
رهف:راحه لياسين يا حماتي ..
ووالده ياسين :مالك انتي بتعيطي ولا ايه ..
رهف :لا يا حماتي ..معلش يا حماتي علشان هتاخر على الشوفير ..
حضنتها والده ياسين وقالت :تروحي وترجعي بالسلامه يا حبيتي  ..
في الشركه ...
في مكتب ياسين ..
دخلت السكرتيرة وقالت :مدام رهف برا ..
ياسين :تدخل من غير إذن ..
دخلت رهف وقعدت على الكرسي ..
ياسين :بتعيطي ليه بقا ..
رهف بخنقه وابتدت تعيط :انت عارف .....

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية رهف الجزء الثاني)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة