U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية روح الصقر الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر البارت الاول

 رواية روح الصقر الجزء الاول

رواية روح الصقر الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الحلقة الاولى


لا لا ارجوك يفارس مش تعمل فيا كده ارجوك مش تبعني لي ارجوك وربنا هعيش خدامه تحت رجلك انت ومراتك بس مش تعمل كده مش تبعوني عشان الفلوس والنبي ورحمه بابا وماما ماتعمل كده ارجوك كل ده عشان الفلوس تبيع اختك .
فارس بغضب شديد وراح ضربها بالقلم جامد لدرجه انها وقعد على الأرض 
فارس بصوت عالي.......اخرسي انت مش اختي انت بنت الست الي ابويا اتجوزها على امي ،وهتتجوزبه يعني هتتجوزيه واقولك على الكبيره بقاااا صعيدي وانتي عارفه الصعيدين جبروت وكمان هو العمده هناك ومتجوزه قبليك مواحده  ،وانتي بس هتجيبي ليه العيل وتعيش خدامه هناك .
مراته صفاء بحقد وغيره من جمالها وحزن مصطنع ......حرام عليك ي فارس .
فارس بحب ...... متصعبش عليكي دي حربايه زي امها بتتمسك وبعدين تتمكن واخد مراته ومشا .
روح بعياط ومسكه صورته امها وابوها .....لي سبتوني مش اخدتوني معاكوا لي اهي اهي حرام هو ده يبابا الي انت موصيه عليا هيبعني عشان الفلوس وكمان صعيدي ومتجوز يعني هبقي خطافه رجاله وكمان عشان اجيب العيل حرام انا كان ابسط حقوقي اني ادرس وابقي دكتوره وده بعد مامتوا خلاني خدامه لمراته وحرمني من التعليم، ومش مكفيه كل ده لا وهيبعني عشان الفلوس يرب الصبر يرب حلها من عندك  ونامت والصبح صحت على كوبايه مياوفي وشها .
روح يخضه ...... في اي عملت اي والله ما عملت حاجه .
مرات اخوها عفاف .....مسمعش صوتك يبت وروحي المطبخ نضفيه و بعدين اطبخي وبعدين اغسلي الهدوم وبعدين انشريها ولمي الي على الحبل وطويه وماتخلصي دول ه
قولك على الباقي بس بسرعه مش يبقي بالك طويل عشان مش. اجيبك من شعرك الي فرحانه بيه ده خلصي .
بعد 5ساعات دخل اخوها اول ما مراته شفته راحت عند روح وقالت بصوت عالي .....حرام عليكي ي روح ومسكت أيدها وحطتها على شعرها انا عملت ليكي اي بس والله انا بقنعه من بليل وهو مصمم بس حرام عليكي سيبي شعري ،فارس راح بسرعه واتعصب أما سمع كده وروح مصدومه ومش فاهمه حاجه .
فارس بغضب شديد......بقي يبنت *****بتضربي مراتي طب تعالي وضربها جامد وراح اخد مرات ودخل غرفتهم ، وروح يعيني لسا في مكانها على الأرض ومش قادره تقوم بس استحملت وراحت اتوضت وصلت ودعت كتير .
تسريع الاحداث.
بليل في عربيات كتير حراسه مشدده كتيره أكن في رئيس الجمهورية موجود ودخل المكان وقلع نضارته الشمس بغرور وبيبص على المكان بستحقار .
ودخل كان البيت بيته وقعد وحط رجل على رجل وقال ....... هي فين .
فارس بخوف شديد....... ثواني ي باشا وجايه وقال لمراته حاتيها بسرعه 
صقر بغرور وبرود.....عارف لو مش عجبتني هدفنك في السجن لحد ما تعفن ي حرامي قاطعه   صوت روح  رقيق وماسكه العصير وبصه في الأرض .....
صقر بص ليها بزهول اكنها ملاك أو من كوكب اخر .
روح عندها 20سنه جميله جدا بشعرها الثلجي الطويل جدا وعيونها الفضيه في وازرق  شفاه صغيره بلون الكرز وأنف صغير وغمازه في خدها الأيمن  كانت متوسطه الطويل وكان جسدها مثير جدا (كيرفي)كانت جميله اوي .
صقر في سره ......وانا الي كنت فاكر اني هقابل جعفر طلعتي صاروخ روسي .
صقر ببرود.......قومي هنخرج نتكلم بره .
فارس بغضب......اسمعي كلامه يبت .
صقر بغضب جحيمي......حد وجهلك  كلام وملكش دعوه بيها طول ما هي معايا .
صقر القاسمي.......عضو في مجلس الشعب وعمده في الصعيد يرتعب منه الجميع ،كلمته مسموعه رجل بكل تحمله لكلمه وسيم جدا طويل القامه وعريض المنكبين ولديه عضلات البطن وجسد ممشوق رياضي ، عيون زيتوني شعر حالك السواد انف مستقيم وشفاه غليظه فكه حاد  ولديه غمازتان لا يظهران كثيرا لأنه قليل الابتسام ولحيته خفيفه جذابه أظهرت وسامته اكتر. 
    
يُتبع ..

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية روح الصقر)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة