U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الاول 1 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الاول 1 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث البارت الاول

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الجزء الاول

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الاول 1 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الحلقة الاولى



روايه: نور _ الجاسم 3🖤✨ "  البارت |1|   الجزء"3"
بقلم نيللي ياسر.
..
       " في بيت شادي وملك..شادي نازل علي السلم بسرعه وباين انه زعلانه وملك نازله وراه بتجري وروح بنتهم قاعده قدام التلفزيون ولما شافتهم كده سابت الريمود وانتبهت ليهم"
ملك: شادي بقولك استني هنا..
شادي بخنقه: عايزه ايه بقي مني..انا قرفت.
ملك: بقيت انا اللي بنكد دلوقتي..
شادي: ايوه بتنكدي..تسمي ايه اني ادخل اخد شاور وحضرتك تفتشي في هدومي وتلاقي علبه فيها خاتم ولما اخرج واقولك اني جايبه ليكي تعملي تحقيق..هو الخاتم ده ليا ولا لواحده تانيه..جيبهولي بمناسبه ايه..انت اكيد بتكدب..خد اديه للزباله اللي تعرفها..قولتلك معرفش حد غيرك والخاتم ليكي اعمل ايه تاني!!!.
ملك بزعيق: انت كداب يا شادي..واكيد تعرف واحده عليا.
      " شادي مسكها من اديها جامد وهو بيجز علي سنانه بس تمالك نفسه وخد مفاتيحه وخرج"
ملك: براحتك يا شادي..براحتك اوي!!.
روح: انا ماشيه..
ملك: رايحه فين بقي أن شاء الله..هو كله هيمشي بسببي.
روح بصراخ: هو انا قولت اني ماشيه بسببك..أنا ماشيه علشان تتخانقو براحتكم..كل يوم خناق..خناق..انا تعبت!!
ملك: روح اقصري الشر انتي لسه مخلصه امتحانات متخلنيش انكد عليكي..
روح: انت هغور اوضتي..يا ريت متطلعيش ورايا..
       " روح طلعت اوضتها"
ملك: البت بتزعق..انتي يا استاذه روح  ( طلعت برضو وراها)
...
        " كنز لابسه بيچامه وقاعد علي السرير في اوضتها اللي في ڤيله ادم..وجمبها ليلي"
كنز: يووو..يا بنتي ارحمي نفسك هتعنسي..
ليلي بحزن: اعمل ايه بس يا كنز ابوكي مش بيحس.
كنز: قوليله..عرفيه انك بتحبيه!!.
ليلي: يا كنز انا بقالي سنين بلمحله..وهو مش حاسس..
كنز: مش كفايه تلميح..انتي لازم تواجهيه!!.
ليلي بتوهان: اواجهه ازاي؟!.
كنز: بصي يا ليلي انا بحب بابا جداً وعارفه انك بتحبيه وهو بيصعب عليا..بابا صغير مش كبير وقمور جدا وصاحبي بيعاكسوه..بس هو قافل باب الجواز والحب نهائي وانتي اللي هتفتحي الباب ده..وانا بقي اللي هديكي المفتاح..
ليلي: يعني اعمل ايه مفيش حاجه بتأثر فيه..
كنز بلمعه عين: خليه يغير..
...
        " في بيت جاسم كلهم قاعدين فوق الڤيلا علي السطح يعني ومشغلين التي ڤي علي ماتش كوره وقاعدين بيضحكو كلهم..جاسم حاضن نور وبيتفرج..تاليا بنتها بتتكلم في الفون..نوح ويزيد قاعدين علي الارض بيشجعو..حور قاعده علي رجل عمر وبتضحك وعمر عمال يقول نكت"
عمر: طب اسمع دي..
جاسم: اخرس يا اض كفايه..كتك داهيه في خفه دمك..
عمر بصوت انوثي: مبقناش نعجب يعني!!.
نور: ههههه..فاكر يا جاسم اول لما اتجوزنا وكان في ماتش برضو وكنا قاعدين في نفس المكان وانت حاضني كده..ولما الماتش خلص..هههههه..
حور: ايوه لما ضرب الظابط..ههههه..
جاسم بضحك: يا جماعه عندي حق..واحد بيقولي جاي اخد مراتك..هقوله ايه..
عمر: وهو يعني هياخدها بفسحها..ده كان عايزها في محضر.
نوح: جوووووول...طب والله العظيم حلوه.
يزيد بخنقه: يا عم الحكم ده قابض..
نوح: شششش..اسكت يا زملكاوي..
جاسم: هاتي الفون يا تاليا..هكلم ملك الزملكاويه دي كمان.
تاليا بعدت الفون شويه: حاضر يا بابي..ايه يا بنتي بقولك مش معبرني خالص..
        " تاليا واقفه بعيد عنهم"
البنت: يا بنتي ده اخوكي بتغيري عليه..
تاليا: انتي مش فاهمه احنا كنا بنحب بعض ازاي..بس من ساعت ما بدأ يحب ست روح وهو مش مهتم بيا..
البنت: انتي بتغيري من روح بنت عمتك؟!.
تاليا: لا طبعاً دي اختي بس بحس انها بتاخده مني..
جاسم: الفون يا توتي..
تاليا: طب باي دلوقتي...الفون اه  يا بابي..
يزيد: تعالي اتفرجي معانا يا تاليا..
تاليا: مش بحب الكوره يا يزيد..تعالي انت نتفرج علي فيلم.
يزيد: يلا..
نوح: اقعد يا اض.. روحي اتفرجي لوحدك احنا متابعين الماتش..
جاسم: ملك مش بترد...
تاليا: بابي خلي يزيد يجي معايا..هو دايما بيسمع كلام نوح..
جاسم: هو ولد يا روح بابي ومتابع الماتش مينفعش تيجي تقوليله فجأة تعالي نشوف فيلم..
تاليا: طب اعمل ايه بقي..انا عايزه بنت..
جاسم بيغمز لنور: غالي والطلب رخيص..
نور بكسوف: احم...روح بنت عمتك زمانها جايه..
تاليا: انا هروح اكلمها..
نوح بسرعه: لا خليكي انا هروح..
        " نوح جري علي تحت علشان موبايله تحت ونزل وقف قدام باب الڤيلا ولسه هيتصل الباب خبط.."
نوح فتح: روح..انتي بتعيطي لايه..
       " روح حضنته وهي بتعيط"
نوح: أهدي..طب في ايه انتي كويسه..عمتو وشادي كويسين؟!.
روح ببكاء: كل يوم خناق وانا تعبت اوي..انا عايزه ابعد عنهم.
نوح: أهدي يا روح أهدي..تعالي نطلع دلوقتي ونشوف حل.
روح بوش احمر: ح..حاضر.
نوح بضحك: ايه الطاعه دي كلها!!.
        " روح ضحكت وطلعت علي فوق و نوح وراها"
..
         " كنز واقفه في الاوضه وخلصت لبسها وبتلم حاجتها علشان النهارده هتبات مع عند جاسم وليلي قاعده بتكلمها "
كنز: يا لولي انا كبرت..خلاص خلصت ثانوي وهدخل جامعه يبقي تأجلي انك تقوليله لايه..
ليلي: بس انا هقوله بكره..
كنز: اوك..
     " كنز وقفت قدام المرايا تراقب نفسها وكانت لابسه چيب جلد وتيشيرت بنص كم احمر وكوتشي احمر وشنطه علي ضهرها بيضاء"
كنز: يلا ابقي قولي لبابي اني مشيت بسرعه علشان متأخرش وسلميلي عليه..باي يا لولي..
ليلي: باي يا حياتي..
..
     " كنز نزلت وركبت الاسكوتر بتاعها ايوه ما هي الدلوعه بتاعت العيله وطلباتها مجابه والاسكوتر ده كان من جاسم بمناسبة أنها خلصت ثانوي بمجموع كبير جداً ..ركبت الاسكوتر ونزلت في بنزينه علشان البنزين بتاع الاسكوتر بيخلص..ودخلت تشتري كوفي من جوه..قعدت علي كرسي قدام الراجل"
كنز: واحد ايس كوفي لو سمحت..
الراجل: حاضر يا فندم..
     " كنز طلعت الفون وبتقلب فيه وقاعد علي الكرسي اللي جمبها مالك اللي اتخانقت معاه قبل كده بصلها وضحك ودور وشه الناحيه التانيه وهي بصت للي بيضحك واتكلمت"
كنز: مش شايفه حاجه تضحك يعني..
مالك من غير ما يبصلها: المتدلعه!! 
كنز بتديق عين: انت ال...
مالك بصلها: هههه..شوفي الصدف اتخانق معاكي من كام شهر واقابلك تاني..ده ربنا كاتبلي اني ابوظ وشك الجميل ده..
كنز: هه..اظن انا اللي حظي حلو اني هضربك تاني ولا نسيت.
مالك بستفزاز ونظراته وحشه ليها: طب ما تيجي نجرب في بيتي وشوفي مين هيخلي التاني يمشي مكسور..go!!
الراجل: الايس كوفي يا فندم..
كنز بابتسامة مستفزه: ميرسي..بس اظن هو اللي هيشرب..
      " كنز في لحظه كانت خدت الايس كوفي رمته علي مالك بس لان الايس كوفي بارد طبعاً محرقهوش بس هو خلع النضاره اللي لابسها وبيمسح عينه"
كنز وهي ماشيه: المره الجايه انت اللي هتستخبي مني اظن كده بقي نبدأ... go؟!...
         " كنز كانت هتمشي بس سمعت صوته من وراها لفت ولقته واقف قدامها والناس بتتفرج"
مالك: go!!!.
...
عارفه أن البارت قصير بس معلش عايزه اشوف التفاعل هيبقي ازاي ولو سمحتو عايزه غلاف مناسب ليها واللي مشفش الجزء الاول و الثاني يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي الأجزاء اللي فاتت..

يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم الجزء الثالث)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة