U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية طفلة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

 رواية طفلة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

 رواية طفلة الفهدالبارت الحادي عشر 

 رواية طفلة الفهد الجزء الحادي عشر

رواية طفلة الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الحلقة الحادية عشر


فهد ....... هنزل اشوف في اي متتحركيش من مكانك 
فهد هو نازل ببرود وجمود على السلم ......نعم في حاجه 
الظابط ........ فهد بيه معانا أمر من النيابه أننا ناخدك 
فهد بجمود...... ممكن اعرف السبب 
الظابط بحترام ........ ايوه يفهد بيه بتهمته خطف 
فهد ببرود وراح قعد على الكرسي وقال ببرود ...... مين الي بلغ وخطف اي 
الظابط ....... خاطف بنت والي مبلغ سليمان باشا
فهد بص لسليمان الي واقف ببرود فهد بادله النظره وقال ........ امممم معاك تدليل بالكلام ده ولا هو بتتبلو على الناس وخلاص 
الظابط وهو بيبلع ريقه بصعوبه......للاسف لا بس طالما بلغ وده جدك يبقي صح 
فهد ببرود....... اممممم تصدق صح ،بس في حد هيخطف مراته
basmala badwy
سليمان بغضب شديد.......مرااااتك ازاي 
فهد ببرود......هو اي الي ازاي مراتي 
الظابط بتوتر......معاك ادله على كلامك 
فهد طلع الورقه من جيبه وقال .....اهو 
الظابط بخوف ........ اااحنا اسفين ي فهد بيه 
فهد ببرود.......انت عارف اني ممكن ابلغ عنك بتهمته بلاغ كاذب  ،بس لاء مهعملش كده قول لي 
الظابط .......لي
فهد ببرود......هتعرف الاجابه بتاعت السؤال ده بعدين تقدر تمشي
الظابط مشا هو  والي معاه  
فهد ببرود........ مش عيب عليك تبلغ عن حفيدك ي سليمان باشا
سليمان بشر.........مراتك ازاي 
فهد ببرود............ مزاجي كده ونصيحه مني ابعد عن طريقي عشان متندمش
سليمان ببرود.......اعتبر ده تهديد
فهد ببرود اكبر ........ ايوه تهديد 
وطلع
بقلم بسمله بدوي
سليمان بغضب.......استني عندك انا لسا مخلصتش كلامي
فهد ببرود.....بس انا خلصت 
سليمان بغضب.......وربنا ل أربيك  من اول وجديد 
فهد اول ما فتح الباب لارا جريت عليه وقالت 
.......بابا في اي الي حصل 
فهد بحنان......مفيش حاجه ي روح بابا
اكتبي واجبك وانا لازم امشي حالا الوقتي ومش هتاخر 
لارا بخوف......... بس انا بخاف اقعد لوحدي هنا 
فهد بخوف في نفسه......انا اكتر خايف عليكي هنا 
وقال بحب......خلاص البسي وتعالي معايا 
لارا بخوف........هه لا لا خلاص انا هقعد هنا 
فهد بهدوء.......متخافيش طول ما انا معاكي يالا بسرعه عشان كده هتاخر على الشركه 
لارا بفرحه ....... حاضر فوريره 
فهد بضحك ......والله انتي الي بتهوني عليا 
بعد شويه 
خرجت لارا بدريس احمر بكم شفاف وبعد الركبه وصندل اسود وشنطه سودا وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات شعرها على وشها كان شكلها  ملاءكي طفولي وبسيط 
بقلم بسمله بدوي
وفهد بدله رمادي وقميص اسود وجذمه سودا وشعره لورا بشكل ملفت شبابي واخد مفتاح العربيه وفونه وشنطه جلد سودا 
اول ما لارا خرجت سرح فيها وفي شكلها البرئ الطفولي
لارا بهدوء ......بابا
فهد مفيش رد
لارا بصوت عالي نسبيا.....بابا 
فهد بخضه..... في اي مالك 
لارا بضحك .....اصلك مش رديت عليا في الاول وقالت بمشاكسه من شاغل بالك 
فهد بضحك........ شكلك اخدتي عليا اوي  اومال فين الي على طول مكسوفه
لارا اتكسفت ،فهد بضحك .......  عمرك ماهتتغيري
تسريع الاحداث 
خرجوا من القصر ووصلوا الشركه 
فهد نزل هو ولارا من العربيه واعطى الحارس المفاتيح ودخل بهيبه وغرور رهيب وكل الي يشوفه يبص في الأرض ،وركبوا الاسنسير وطلعوا الدور 50 مكتب فهد 
السكرتيره كانت واقفه عند الباب اول ما الباب اتفتح قالت....... اهلا اهلا فهد بيه نورت 
فهد ببرود ........الاجتماع الساعه كام 
السكرتيره الساعه 4يباشا 
فهد مشا دخل مكتبه والباب اتقفل بعديه الكتروني 
راح قعد على الكرسي ولارا قعدت على الكنبه 
فهد بحنان....... قطتي مش عاوز ازعاج خليكي هاديه عشان اخدك علطول معايا
لارا بهدوء......حاضر ومسكت فونها وقعدت على الكنبه الي في اخر المكتب
فهد قلع جاكيته وشمر القميص وقعد يشتغل على الملفات قاطع تركيزه الباب 
فهد بصوته الرجولي الجذاب......ادخل 
السكرتيره اول مادخلت بصتله بإعجاب من شكله الجذاب والرجولي بدايه من درعاته القويه وعروق أيده الي بارزه بشكل رجولي جذاب وزراير القميص الي مفتوحه من الاول 
فهد لاحظ نظراته بص عليها ببرود وقال ....... لو خلصتي تأمل فيا اتفضلي حطي القهوه واخرجي
السكرتيره باحراج........ اااه طبعا 
وبعدين قالت بصوت رقيق .......حاجه تانيه يفهد بيه 
فهد بهدوء.......لاء
السكرتيره ......متأكد ممكن اساعدك في حاجه 
فهد ببرود عكس الي جواه....... لاااااء براااا 
السكرتيره بخضه ..........  حاضر 
فهد لسا هيكمل شغل لفت نظره لارا الي بتبصله بشر .
فهد بخوف مصطنع ......في اي بتبصيلي كده لي 
لارا وهي يتقلد السكرتيره....... فهد بيه اساعدك في حاجه 
فهد بضحك......... هههههه وقال بمكر .....هي بتعمل كده دي كيوت خالص 
لارا قامت بغضب......... دي برغوت مش كيوت 
الباب خبط ،قامت لارا راحه قعده على رجله وقال برقه ......فهودي 
السكرتيره بتفاجأ وفاتحه عيونها على الاخر وبتحط العصير على المكتب 
بقلم بسمله بدوي
فهد بصوت منخفض .....فهودها 
لارا برقه....... مش عايزه العصير  
ده انا عايزه عصير تاني عايز فراوله 
فهد ببرود وبيوجه كلامه السكرتيره .......سمعتي قالت اي
السكرتيره بغيظ......حاضر 
اول ما خرجت لارا قامت من على رجله وقالت ....... انا مش عايزه السكرتيره دي 
فهد بضحك على غيرتها......لي بس دي كويسه خالص 
بس قاطع كلامه لفت نظره حاجه مدوره وصغيره في الفازه الي قدامه 
قام وراح مسكها لارا باستغراب 
.....في اي 
فهد بشر وضغط على زرار فيها وقال بشر......هو انت يرعد الكلب 
فهد بهدوء وحنان .....قطتي لازم امشي الوقتي الاجتماع فاضل عليه نص ساعه هروح مش هتاخر وبعدين قال بتحذير اياكي تخرجي 
تسريع الاحداث
بعد ساعتين 
مايك ....... يشرفنا التعامل معك مستر فهد 
فهد ببرود ......انا ايضا 
وخرج وراح مكتبه لقا لارا نايمه شالها ووصل القصر 
ونيمها على السرير وراح اخد شاور ونام جنبها 
في الصباح 
فهد بحنان وهو بيلعب في شعرها .....قطتي اصحي يالا عشان هتتاخري على المدرسه
لارا بنعاس......بابا سبني انام 
فهد بحب .......قومي يالا 
قامت وقالت بهدوء......صباح الخير يا بابا 
فهد بحب ...... صباح النور ي قطتي 
تسريع الاحداث
لبست  وفهد لبس ووصلها المدرسه 
ودخل معاها عند المديره
المديره باحترام .....اهلا وسهلا فهد بيه منور 
فهد بهدوء....... لارا  عايزها في احسن فصل واهتموا بيها اي شكوي منها هزعل
المديرة بخوف......لاء أنشاء الله مفيش زعل 
فهد ببرود........هنشوف ودي مصاريف السنه 
وقام مسك ايد لارا وخرج وقال بحنان 
........... مضطر امشي الوقتي عايزه حاجه 
لارا بحب......... عايزه سلامتك باي
وراحت فصلها لاقت كلها بيبصلها بإعجاب واحترام بس محطتش في دماغها 
وبعد الحصه في البريك 
بقلم بسمله بدوي
كانت لارا قاعده في الحديقه وبتقرا في روايه قاطعها صوت بنت 
البنت بهدوء 
.....ممكن اقعد 
لارا بطيبه ايوه
البنت بخبث ........ عايزاكي في موضوع مهم جدا 
لارا بقلق...... اي هو 
البنت الاول نتعرف انا اسمي لما
لارا بخوف...... وانا لارا  
البنت بخبث....... هو فهد الدالي يقربلك اي 
لارا .....بابا 
البنت بمكر......بجد مش باين عليه خالص قاطعتها لارا ......هو ده الموضوع المهم 
البنت بطيبه مصطنعه......لا 
عارفه الولد الي هناك ده وبتشاور على شاب طويل وقمحاوي ووسيم اوي
لارا بخوف .....لا وانا اعرفه منين وبعد اذنك انا مبكلمش ولاد متجبليش سيرتهم 
البنت بخبث......... لي ده بيحبك ومعجب بيكي اوي 
لارا بزعر ...... لو سمحتي قومي مينفعش كده الكلام ده غلط واحنا لسا صغيرين اوي على الكلام ده
البنت بخبث......لي بس هو في تالته ثانوي كبير وانتي في أولي فين الصغيرين في كده وعلى فكره انتي كده مش هيكون ليكي أصحاب وممكن يتنمروا عليكي وعلى تفكيرك عشان انتي كده عقليه متخلفه وكل الي في المدرسه مرطبتين 
لارا بخوف........ بجد ممكن يتنمروا عليا 
لما بخبث ....... ايوه انا مضطره امشي الوقتي عشان البريك خلص وهستني ردك بكره في نفس المعاد 
لارا هزت راسها بس 
في مكان تاني 
لما بضحك....... اي خدمه ي سطا البت صدقت وشويه وهتكون عجينه في ايدك
ادهم بضحك
Basmala badwy
.........ده انتي دماغك اي يعني كده كسبتي الرهان 
لما بخبث......الالف دولار يلا 
ادهم بضحك....... تمام 
قاطعهم مهند وهو جاي عليهم في اي يسطا بتضحكوا على ايه 
ادهم بمكر ....... ده لما بتظبطني مع بنت إنما اي جامده وكسبت الرهان الالف دولار
مهند بغضب.......برده ي ادهم انت مش هتتغير حرام عليك الي بتعمله في بنات الناس ده 
ادهم بتريقه.......الشيخ مهند هيعطينا محاضره اهو انا مش ناقصك ي مهند 
في مكان تاني خالص 
عند فهد 
فهد ببرود...........انا قولت اقفلوا الحمله على كده 
الشخص *******
فهد بغضب جحيمي وعروقه برزت........... دي لاااااااااااا يولاد *******
الشخص *******
فهد ازاااااااااي
يُتبع..

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية طفلة الفهد)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة