U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث البارت الرابع

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الجزء الرابع

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الحلقة الرابعة


روايه:" نور _ الجاسم 3 🖤✨"     البارت (4).    الجزء (3).
بقلم نيللي ياسر.
                            •| مالك الكنز|•
..
فاطمه بصراخ: ايوه هي ارتحت...كنز بنت جاسم ونور .
مالك مسكها من كتفها: عرفتي منين ولايه مقولتليش..
فاطمه ببكاء: مكنتش عيزاك تفتكر..أو حتي تفكر في ابوك.
مالك بغضب: الزفته اللي اسمها نور خدت ابويا مني..هي اللي قالتله أنها عايزه تتجوزه..وخلته يطلقك..انتي ازاي متسامحة وسايبه حقك كده..انا مش هسيب حقي.. انا عشت عمري من غير اب..حتي جدي اتبري منك لما اسلمتي ومحدش من قرايبك حسسوني اني مش لوحدي..أنا بكرهه الناس دي..بكرهم..!!.
فاطمه ببكاء ورعشه يد: لا..لا الله اعلم ده حصل ولا لا..ابوك اللي قالي كده وابوك ممكن كان بيكدب..
مالك بحبس دموع: انا كنت بشوفك كل يوم وانتي بتعيطي في اوضتك..كنت بشوفك وشك وهو بيكرمش من الزعل..انا اللي كبرت عن سني الف سنه بسببهم..خدته مننا وجوزها لما عرف انها هتتجوزه اكيد هو اللي عمل الحادثه وقتل ابويا.
فاطمه بصراخ: لا..لا الله اعلم ده حصل ولا لا.. مينفعش تقول اتهامات من عقلك..
مالك: صح..الاتهامات دي هما اللي هيعترفو بيها..قريب اوي..
فاطمه: مالك..استني رايح فين..يا بني استني..استتني!!.
...
حور: اعاااا..يا ابن الكلب يا عمر!!.
نور: في ايه يا حور..
حور: الحيوان قاعد في نيتكلب..اه والمصحف لوريه..تلاقيه بيخوني انا حاسه!!.
       " كلهم بيضحكو معادا حور اللي هتموت وتشوف عمر دلوقتي بيعمل ايه"
ملك بضحك: هههه..طب .ههه .طب مين بعت الصورة.
حور: اه صح اصبري..ده يزيد الكلب..واد يا يزيد..
يزيد بضحك: انا اتصلت بالمحامي..
حور: لايييه؟!.
يزيد: علشان قضيه الخلع..مش انتي هتتطلقي؟!.
حور: اعاااا تعالي هنا يا ابن**.
يزيد: والمصحف انتي شكلك من شبرا وبتستعبطي!!.
حور: محدش هيخلصك مني ابدا..
       " كنز ضحكت وبعد كده بصت في ساعه الايفون اللي في ايديها لقت الساعه 7 الصبح خدت شنطها وقالتلهم أنها هتشم هواء شويه وهما استغربو بس محدش بيرفض ليها طلب وفعلاً راحت قدام النيل وكان فاضي و وقفت ع الكونيش وشغلت اغاني  بس هوب مالك ركن عربيته ونزل وقف وهي بتسمع اغاني ومندمجه جدا"
مالك: وليكي نفس تسمعي اغاني بعد اللي عملتيه..
       " كنز بتلف وشعرها طار علي وشها ومالك قريب منها واول ما عينه جت علي عيونها سكت وهي بتسرح وبتفتكر أن يوسف ابوه لما خطف نور وجاسم قد ايه اتعذب سكتت وركبت الاسكوتر ومشيت وهو واقف مكانه بيراقبها وهي ماشيه وبيتوعد ليها ولابوها"
             " تاني يوم"
     " ليلي لابسه جلبيه بيتي قطن وشعرها الطويل عملاه كحكه لتحت وبتمشي في الشقه وامها وراها"
امها: يا بنتي طب اقعدي معاه هو ايه اللي يعيبه بس ده شاب محترم وشغال محاسب..
ليلي بتقعد: يوووه يا ماما قلتلك مليون مره انا مش عايزه اتجوز دلوقتي..انا حره..
امها: لا مش حره يا بنت عبدالرحمن... يابنتي اسمعي انتي كده هتعنسي..
ليلي: يا ماما ابوس ايدك انا مش عايزه اتجوز..
امها: طب ورحمه ابوكي يا ليلي لا تقعدي معاه ده عاشر عريس يتقدم ليكي وترفضي..الناس بتتكلم عليكي انا قولت اللي عندي..
ليلي: حاضر يا ماما عن أذنك بقي عايزه اقعد لوحدي..
..
              " روح في النادي هي وكنز وتاليا "
كنز: هروح اشتري حاجه اشربها..
روح: ماشي.
       " كنز ماشيه لقت عربيه بتقف قدامها لونها اسود"
كنز: ايه العبط ده ما تقف علي جمب يا عم..
"" عم.. لسانك طول يا متدلعه!!.
..
روح: الو يا انكل جاسم..
جاسم وهي بيشوف ورق قدامه: ايه يا روحي روحتو.
روح: تاليا معايا بس كنز راحت تجيب حاجه تشربها وبقالها ساعه مجتش واتاخرت اوي..
جاسم بقلق: طب اتصلتي بيها.
روح: ايوه موبايلها مغلق.
جاسم: طب انا جاي..خلي بالك من تاليا ومتتحركيش من مكانك.
روح: حاضر..سلام.
..
ملك: شادي انت بتهزر دبي ايه اللي هسافرها..
شادي: يا ملك مشروع شغل كبير ولازم اقعد هناك علي الاقل سبع سنين.. وطبعاً هتنزلي اجازات لجاسم اخوكي وهما هيجو.
ملك: انا مش موافقه..ولا روح هتوافق.
شادي: ملك احنا لازم نسافر الشركه لازم اباشرها بنفسي.
ملك: روح انت لوحدك.
شادي: مستغنيه عني كده..
ملك: انت اللي مصر تبعدني عن جاسم..
شادي: يا مادلين افهمي.
ملك بصدمه: مادلين!!.
    ..     
يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم الجزء الثالث)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة