U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث البارت الخامس

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الجزء الخامس

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الحلقة الخامسة


روايه: " نور _ الجاسم 3 🖤✨"     البارت (5).    الجزء (3).
بقلم نيللي ياسر.
..
ملك بصدمه: مادلين!!.
شادي اتنهد وقرب من ملك: كوكي أهدي انا بس اتلغبط علشان كنز لما..كانت عايزه تسافر وكده سوري يا روحي..
ملك بشك: تمام يا شادي..هقول لروح علي موضوع السفر ونبقي نشوف..
..
        " جاسم راح بسرعه النادي ل روح وتاليا ولقاهم واقفين والجارد اللي بعتهم حواليهم وروح حاضنه تاليا و واقفه"
جاسم: انتو كويسين يا حبايب بابي..
روح: احنا كويسين بس كنز الجارد مش لقينها..
جاسم بزعيق: علشان قولت مليون مره محدش يخرج من غير جارد مفيش سمع كلام.
تاليا: بابي هي كنز فين..
جاسم: انتو يا بهايم..تدورو عليها بسرعه ومش في المنطقه بس انتو تدورو عليها في مصر كلها..اتحركو!!.
..
             " عند جبل المقطم عربيه سوده واقفه وكنز قاعده علي العربيه وبتبص للغروب وجمبها مالك"
مالك: لايه رضيتي تيجي معايا..
كنز من غير ما تبصله: انت قولتلي عايز اتكلم معاكي وانا وافقت ومش مهم المكان انا كده كده بعرف احافظ علي نفسي..
مالك: مخوفتيش..
كنز بسخرية من غير ما تبصله: هو انت يتخاف منك اصلا..ده انا معلمه عليك مرتين.. وبعدين قولتلك بعرف احافظ على نفسي..
مالك: انا مش هتكلم علشان مبوظش القاعده..انا اسف.
       " كنز بصتله والغروب باين في انعكاس عيونها وابتسمت"
مالك بشبح ابتسامه: ايه العبط ده..
كنز: يعني كنت عارفه انك هتعتذر..
مالك: ايه الثقه دي.
كنز: يعني وانا طفله قابلت واحد زيك ( قصدها علي ابوه).
مالك بفهم: واحد مين..
كنز: مش مهم..انا عايزه اروح.
مالك: طب مش تعرفيني بنفسك انا معرفش غير اسمك.
كنز: اسمي كفايه اوي..ممكن تكتبه علي جوجل وهتعرف عني معلومات..
مالك بضحك: لا مشهوره ومتدلعه..
كنز: ههه..طب يلا روحني..
              " مالك ركب وهي جمبه وشغل أغنيه هاديه وهي ابتسمت وبصت للشباك"
كنز لنفسها: ايه العبط ده يا كنز..انتي مبسوطه!!.
..
ملك: يعني جاسم بيدور عليها..
روح بتعب: اه..
ملك: يا رب يلقوها..
روح: يا رب.
ملك: روح عيزاكي في موضوع مهم..
روح: قولي يا مامي..
ملك: بابي لازم يسافر دبي لشغل مهم وطبعا لازم نروح معاه انا قولت لازم اخد رأيك الأول..
روح: وانكل جاسم ونور..و..
ملك: كل دول هننزل ليهم إجازات
روح: موافقه..
..
نوح: ايه يا روح..
روح: ممكن اتكلم معاك..
نوح: اه طبعاً اتفضلي.
روح: انا مسافره من بابي ومامي دبي..
نوح: رحله يعني..
روح: لا هو..يعني احنا هنقعد هناك سنين..
نوح: ايه الكلام ده..لا طبعاً أنا هقول لبابا و..
روح: نوح اسمعني ده شغل بابا وانا لازم ابعد لاني..
نوح بزعيق: هو انتي مش هتقعدي معانا..انتي اتجننتي..
روح: يا نوح اسمعني..
نوح: لا طبعاً أنا هقول لملك انك مش موافقه وهتقعدي معانا.
        " نوح بيفتح باب الاوضه"
روح بدموع: بس انا موافقه.
نوح ساب الباب: اطلعي بره.
روح: نوح اسمعني انا..
نوح: اطلعي بره.
       " روح طلعت وهو قفل الباب وقعد علي الكرسي بصدمه"
..
عمر: اهي يا جاسم وصلت..
جاسم بيجري علي تحت: كنتي فين يا هانم.
عمر: اهدي يا جاسم..
كنز: كنت في مشوار كده.
حور: مشوار ايه بس احنا قلقنا عليكي.
كنز: يا جماعه انا كبيرة..
:: طب يبقي انا بقي مليش لازمه..
      " كنز بصت للصوت واتصدمت"
الجزء الثاني ..
:: طب يبقي انا بقي مليش لازمه!!.
          " كنز بصت للصوت وكان نادر ولسه بوسامته واقف بيضحك"
كنز وهي بتحضن جاسم: شكراً شكراً شكراً...انا بحبك اوي..
جاسم: انتي عارفه اني بكرهه بس علشانك انتي جبته مصر.
نادر: وبتتكلم في وشي كده..
جاسم: اه في وشك..
كنز: انا عايزه اتعلم كل حاجة..
نادر: أهدي بس الاول كده.. وبعدين انتي جسمك ضعيف محتاج تمارين معينه.
كنز ضربته بالبوكس: طب وكده..
نادر: لا بس تنفع تشتغل مدرب يا عمر.
عمر: حبيبي.
نور : يلا الغداء جاهز.
...
               " مالك دخل بيته ورمي المفاتيح وكان داخل اوضته بس صوت امه اللي قاعده بتتفرج على فيلم اسماعيل ياسين وقفه"
فاطمه: تصدق انا مستمتعه وانا بتفرج علي تربيتي الا بتضيع اكتر من افلام اسماعيل ياسين.
مالك ببرود: طيب كويس.
فاطمه بغضب: استني عندك..
مالك: نعم.
فاطمه: انت سحبت ورث ابوك من البنك.
مالك: اظن دي فلوسي..وكان المفروض اسحبها من زمان بس اتأخرت..
فاطمه: وهتعمل ايه بكل الفلوس دي..
مالك: اظن ان دي حاجه تخصني.
فاطمه: خلي بالك لو أذيت البنت دي انا اللي هقفلك.
مالك بسخرية: انا داخل انام.
...
تاليا: طب بتعيطي لايه..
روح: علشان اخوكي زعلان مني جداً..
تاليا بسخرية: انا عندي مراراه واحده اخلصي ايه اللي حصل.
روح ببكاء: انا هسافر دبي مع مامي وبابي..وهو زعلان.
تاليا: نعم..طب ما ترفضي وبعدين ما انتي عارفه ومتأكده أن انكل شادي وملوكه مش هيرفضو.
روح: يا تاليا اسمعي  انا عايزه احقق حلمي وابقي اعلاميه كبيره وبعدين انا من يوم ما اتولدت وانا بشوف بابي ومامي بيتخانقو وانا حاسه انهم لو بعدو هيبقو كويسين..وانا نفسي اعيش معاهم بسعادة..انا دائماً بشوف طنط نور وجاسم مبسوطين مش بحسدهم لا طبعاً ربنا يخليهم لبعض بس انا نفسي نبقي زيهم...انتي فهماني..
تاليا وهي بتقوم: اللي انا فهماهه انك لو بتحبي نوح هتقعدي.
...
ملك: يعني يا جاسم خلاص انت موافق.
جاسم: لو سعادتك هتبقي هناك يبقي انا موافق.
نور بدموع: هتوحشيني يا ملك.
ملك ببكاء: والله هنزل اجازات وانتو هتيجو اكيد.
عمر: نعم هو احنا نخلص منك هنا ونروح ليكي هناك..
حور بتضربه وتضحك: بطل برود..هتوحشيني يا كوكو.
ملك: وانتي كمان والله يا حور.
جاسم: طيب محدش يقول للأولاد دلوقتي.
نور: ماشي.
...
           " ليلي خارجه علشان تقابل العريس ولابسه فستان بينك ديق وقصير من عند الرجل حته بسيطه وحزام اسود وطرحه سوده وهاف بوت اسود."
ام العريس: بسم الله ماشاء الله..ايه القمر ده الله اكبر.
ليلي بحزن: شكراً يا طنط.
ام ليلي: سلمي علي عريسك يا لولي.
ليلي: اهلا.
العريس حسام: ازيك يا ليلي.
ليلي: الحمدلله اتفضل.
ام العريس: بصي بقي يا ام ليلي كل طلباتك مجابه وحسام متربي مع ليلي واحنا جيران يبقي ملهوش لازمه الخطوبه ونقراء دلوقتي الفاتحه والاسبوع الجاي كتب الكتاب..
ليلي بسرعه: بس انا..
ام ليلي: موافقين..نقراء الفاتحه بقي..
           " بعد ما خلصو مشيو وليلي بتغلي"
ليلي: لايه عملتي كده..انا مش عيزاه بكرهه.
ام ليلي: وطي صوتك يا ليلي.
ليلي بصوت اعلى: انا بكرهه مش هتجوز..
      " ام ليلي ضربتها بالقلم وهي اتصدمت ومشيت وراحت لاكتر حد بتحبه"
..
           " ادم قاعد زعلانه و وحيد الاكل قدامه بس مش بياكل ..زق الاكل وقام يتأمل الڤيلا ويفتكرها"
ادم: نفسي ترجعي بقي..ارجعي يا ليلي..
      " الباب خبط وهو جري علي الباب"
ادم وهو بيفتح: ليل..ريناد!!.
..

يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم الجزء الثالث)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة