U3F1ZWV6ZTEzNjEzMjEyODI1NTIzX0ZyZWU4NTg4MzkxNzk2NDA1

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث البارت السادس

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الجزء السادس

رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثالث الحلقة السادسة


روايه:" نور _ الجاسم 3 🖤✨"      البارت (6).   الجزء (3).
بقلم نيللي ياسر.
...
ادم بصدمه: ليل..ريناد!!.
ريناد بخبث: ادم.. وحشتني جداً..
ادم بعصبية: انتي ايه اللي جابك هنا..غوري من وشي.
ريناد وهي بتقرب: حبيبي انا اسفه بس والله انا مليش ذنب.
             " ادم زقها بعيد لدرجه انها اتخبطت في الباب ولسه هتقف كان هو مسكها من هدومها قربها ليه"
ادم بغضب: راجعه لايه ها..عيزاني ارجعلك..اوعي تفتكري اني علشان سبتك زمان اني كنت ضعيف..تؤتؤ انا كان ممكن اقتلك بس انا مش كده..ابعدي يا ريناد..انا مبقتش زي زمان.
ريناد بتقرب: بس انا يا ادم..
ادم: انتي اللي اختارتي يا ريناد..
              " ادم بيضربها وهو مش حاسس بنفسه من الخنقه وبيلف وشه لقي ليلي واقفه قدام الباب بتعيط وبتترعش قام وقف وبيقرب منها بالراحه وهي بترجع"
ادم: ليلي أهدي انا مستحيل اجي جمبك..دي .دي ريناد..ليلي أهدي وتعالي هنا انا ادم..انتي بتترعشي لايه ليلي..ليلي..
             " ليلي جريت واول تاكسي قابلها ركبته بسرعه وهو وراها بالعربيه"
..
كنز: اه خارجه بس هاخد تاليا معايا هي وروح..
نور بخوف: خدو جارد معاكم..
كنز بضحك: يا نوني انتي النهارده عندك حفله اتبسطي واحنا هناخد بالنا من نفسنا كويس..هروح البس بقي..
نور: ربنا يوفقك يا كنز..
                " كنز راحت اوضتها طلعت بنطلون ابيض واسع وبدي كت اسود زچاكت چينز وكوتشي اسود ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت خصل بسيطه وشمرت الچاكت شويه ولبست اكسسوارات ونزلت"
كنز: يلا..
روح بحزن: يا جماعه انا مش عايزه اخرج والله..
تاليا: يا بنتي هنخرج شويه وبعدين انتي لبستي يلا بقي.
كنز: يلا يا بت علشان نور متشوفناش وتقول خدو جارد.
                " روح ركبت العربيه هي وتاليا ومعاهم السواق وكنز الاسكوتر بتاعها"
تاليا: يا بنتي اركبي معانا وسيبك من البتاع الولادي ده .
كنز بسخرية: سبتلك انتي العربيه البناتي يا ست تاليا..
                    " نزلو قدام مطعم واختارو التربيزه اللي جمب الزجاج علشان يشوفو النيل"
كنز: يا بنتي أنجزو هتاكلو ايه..
تاليا بملل: مش عارفه..تاكلي ايه يا روح..
روح: مليش نفس..
كنز وهي بتضربهم بالمنيو: يا جزمه منك ليها..مش عزا هو عاملين نفسكم مش بتاكلو.. اومال مين اللي مخلص التلاجه عندنا..
روح بتضحك: خلاص...هههه..هتفضحينا..انا هطلب تشيز برجر..
تاليا: وانا هطلب..اممم.. بيتزا..
كنز: طيب انا هاخد بيرجر زي روح وبطاطس..
تاليا: طيب..لو سمحت..
النادل: اتفضلي يا فندم..
تاليا: هطلب.....
           " تاليا بتقول الطلبات وكنز مش معاهم خالص..علشان شافت من الازاز مالك راكب اسكوتر اسود و واقف بيه وبيبص علي كنز ومبتسم ليها وهي ضحكت وسابت التربيزه ونزلت ليه وروح وتاليا بيندهو عليها"
كنز وهي بتضحك: ايه ده انت مراقبني..
مالك: اممم..مش للدرجه دي..
كنز: واو..الاسكوتر تحفه.
مالك: تحبي تجربيه.
كنز: ايوه بس معاك..
          " بصو لبعض شويه بعد كده ركبت وراه ومشيو وروح وتاليا مستغربين مين ده.
..
جاسم: يلا يا نور...
نور وهي بتخرج من الحمام: خلاص اهو خلصت..
            " الفستان كان اكتر من تحفه عليها والحزام الدهبي لايق علي لون شعرها اللي لأول مرة تعمله ليس وميكب خفيف وجاسم بدله سوده"
جاسم وهو بيقرب منها: انا عمري ما شفت جمال كده..
نور بضحك: جمال مين؟!.
جاسم: يا فصيله..بحبك!!.
نور: هنتأخر؟!.
جاسم: بعشقك..
نور: دي حفله تكريم ليك..
جاسم: بموت فيكي!!
          " نور كان ردها أنها باسته برقه وخرجو من الڤيلا وسط معاكسات عمر لنور وجاسم بيتعصب وركبو العربية"
..
            " ادم وصل المنطقه الشعبيه اللي فيها بيت ليلي بس معرفش يدخل بالعربيه وسط الزحمه ف ضرب الدريكسيون جامد وساب العربيه وطلع يجري علي بيتها اللي الناس قالت عليه وشاف ناس كتير واقفه وليلي علي الارض بتصوت قدام امها"...
ليلي ببكاء: لا...يا ماما..والله خلاص موافقه..متسبينيش..يا ماماااا..اعاااا..ماما ماتت يا ادم..
ادم وهو بيحضنها: هششش.. ربنا يرحمها يا ليلي أهدي انا معاكي...
ليلي ببكاء: قو..قولها اني موافقه علي حسام بس ترجعلي..
              " ادم استغرب مين حسام ده بس معلقش علشان الموقف وبدأ يخلص الإجراءات"
..
         " جاسم وصل ومعاه نور وسط الناس اللي بتباركله علي التكريم للمره 19 وبيحسدوه علي نور وجمالها وهي ماسكه ايده وهو مش سايبها واخيرا قعدو علي تربيزه ونور لسه ماسكه ايد جاسم وجاسم بيتكلم مع صحابه وهي قاعده جمبه..وملاحظه نظرات البنات وغيرانه جداً ".
نور: جاسم انا هروح الحمام..
جاسم باس خدها: روحي يا قلبي..
          " نور قامت وهو باصص عليها لغايه ما توصل بس وهي بتفتح الباب اللي فيه الحمامات واحد مسك دراعها ولفها ليه"
الشخص: دكتور ياسين..حابب اتعرف عليكي..
جاسم وهو بيسحب نور ورا ضهره: لا انت مش هتعرف تتعرف علي حد تاني اصلا...
 
يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم الجزء الثالث)
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة